Usein kysytyt kysymykset

Asiakastuki

  • Palveluaika arkisin klo 8.00-16.00
  • tuki@linecarrier.fi
  • +358 20 155 8866
  • Vikailmoitukset, mobiililiittymien sulkupalvelu ja puk-koodit 24/7, puh: 020 155 8866 (Puhelun hinta 8,35snt/puhelu + 22,32snt/min)
  • Lataa Line Carrier Etätuki-sovellus. Tämän avulla asiakaspalvelijamme
    saa yhteyden tietokoneeseenne.

Yleiset verkkoasetukset

Telian verkossa toimivat liittymät

Internet
Nimi: Telia Internet
Yhteyspiste (APN): internet
Loput kentät jätetään tyhjiksi/muuttamatta

MMS
Yhteyden nimi: Telia MMS
MMS Yhteyspisteen nimi (APN): mms
MMSC-osoite (MMSC): http://mms/
Välityspalvelimen osoite (MMS proxy): 195.156.25.33
Välityspalvelimen portti (MMS port): 8080
Loput kentät jätetään tyhjiksi/muuttamatta

DNA:n verkossa toimivat liittymät

Internet
Nimi: DNA Internet
Yhteyspiste (APN): internet.edelkey.net
Loput kentät jätetään tyhjiksi/muuttamatta

MMS
Yhteyden nimi: DNA MMS
MMS Yhteyspisteen nimi (APN): mms
MMSC-osoite (MMSC): http://mmsc.dna.fi
Välityspalvelimen osoite (MMS proxy): 10.1.1.2
Välityspalvelimen portti (MMS port): 8080
Loput kentät jätetään tyhjiksi/muuttamatta

Elisan verkossa toimivat liittymät

Internet
Nimi: Elisa Internet
Yhteyspiste (APN): internet
Loput kentät jätetään tyhjiksi/muuttamatta

MMS
Yhteyden nimi: Elisa MMS
MMS Yhteyspisteen nimi (APN): mms
MMSC-osoite (MMSC): http://mms.elisa.fi
Välityspalvelimen osoite (MMS proxy): 213.161.41.57
Välityspalvelimen portti (MMS port): 80
Loput kentät jätetään tyhjiksi/muuttamatta

Liittymät

Miten saan muutettua vastaajani asetuksia?

Vastaajan viiveen muutos

  • Viive voi olla 5-30 sekuntia.
  • Näppäile 61 * vastaajan numero ** sekuntimäärä # soita-painike

Vastaajan tervehdyksen muutos

  • Uuden tervehdyksen saat nauhoitettua soittamalla vastaajan numeroosi. Vastaajan numero on ilmoitettu tekstiviestillä vastaajan aktivoinnin yhteydessä.

Liittymän netti ei toimi ulkomailla, mitä teen?

  • Suosittelemme tarkistamaan ensin että puhelimen asetuksissa määritelty APN-osoite on oikein (katso Yleiset verkkoasetukset).
  • Tarkista puhelimesi asetuksista, että roaming on sallittu.
  • Jos ongelma ei korjaannu, ole yhteydessä Line Carrierin asiakastukeen.

Mitä teen, jos SIM-kortti katoaa tai menee rikki?

  • Jos SIM-kortti katoaa, ilmoita katoamisesta viipymättä numeroon 0201558866, niin liittymä suljetaan
  • Jos SIM-kortti menee rikki, voidaan liittymään vaihtaa uusi kortti.
  • Jos teillä on yrityksessänne ylimääräisiä SIM-kortteja, voit ilmoittaa uuden SIM-kortin numeron (8935-numeroilla alkava numerosarja) osoitteeseen tuki@linecarrier.fi tai soittamalla numeroon 020 155 8866.
  • Jos teillä ei ole ylimääräisiä SIM-kortteja, lähetä meille viestiä osoitteseen tuki@linecarrier.fi tai soita numeroon 020 155 8866, niin lähetämme uuden SIM-kortin. Voimme samalla halutessanne tehdä soitonsiirron numerostasi lähetyksen ajaksi.

Miten saan tehtyä soitonsiirron?

Välittömän soitonsiirron kytkeminen

Näppäile **21* kohdepuhelinumero # soita-painike
Välittömän soitonsiirron poistaminen: ##21# soita-painike

Soitonsiirto, kun puhelimeen ei vastata

Kun puhelimeen ei vastata tietyn ajan kuluessa, puhelut siirtyvät siirrossa määriteltyyn numeroon. Näppäile **61* kohdepuhelinnumero # soita-painike.
Soitonsiirron poistaminen: ##61# soita-painike

Soitonsiirto, kun puhelin on varattu

Jos puhelin on varattu, puhelu ohjautuu suoraan toiseen numeroon.

Näppäile **67* kohdepuhelinumero # soita-painike
Poista: ##67# soita-painike

Puheluiden ohjaus toiseen numeroon, jos puhelin ei ole päällä tai verkon kuuluvuusalueella

Näppäile 62 * kohdepuhelinnumero # soita-painike
Pois-verkosta ohjauksen poisto: ##62# soita-painike

Mobiilivaihde

En pääse kirjautumaan Line Carrierin sovellukseen

1)     Olen vaihtanut puhelinta hiljattain / asentanut sovelluksen uudelleen

  • Pyydä organisaatiosi pääkäyttäjää resetoimaan käyttäjätunnuksesi.
  • Jos et tiedä pääkäyttäjää / pääkäyttäjä on poissa, soita meille tukeen 0201558866, niin resetoimme käyttäjätunnuksesi.

2)    En ole vaihtanut puhelinta / asentanut sovellusta uudelleen

  • Tarkista puhelimesi nettiyhteyden toimivuus esimerkiksi menemällä selaimen kautta jollekin nettisivulle.
  • Jos puhelimessasi on wifi päällä, ota se pois päältä, ja kokeile sovellukseen kirjautumista uudelleen.

En löydä puhelua Line Carrierin sovelluksen lokista

  • Mene sovelluksen ”Puhelut”-välilehdelle
  • Klikkaa sivun vasemmasta alareunasta ”Suodata” ja varmista, että valittuna on ”Näytä kaikki”.

Puhelujonon puhelut menevät vastaajaan

  • Tämä tarkoittaa, että puhelujonossa on jäsen, jonka sovellus on vapaa-tilassa, mutta puhelin sammutettuna. Voit selvittää mikä puhelin on kyseessä soittamalla jonon jäsenten kännykkänumeroihin.
  • Jos puhelin on puheluryhmässä sammutettuna ja siinä on vastaaja, järjestelmä tulkitsee vastaajan samalla tavoin kuin joku vastaisi puhelimeen. Koska vastaaja vastaa välittömästi, ei puhelu mene kenellekään muulle ryhmän jäsenelle. Etsi siis käyttäjä kenellä on vastaaja soittamalla jonossa olevien jäsenten matkapuhelinnumeroihin, ja laita hänet jonosta tauolle Admin -portaalin kautta.

Jonotiedosta kertova palkki ei näy

  • Palkki toimii vain Android-puhelimissa. Applen puhelimissa käyttöjärjestelmä ei salli palkin näyttämistä.
  • Varmista puhelimesi asetuksista, että virransäästötila ei ole päällä. Virransäästötila saattaa sulkea sovelluksen itsestään, ja silloin palkki ei näy, koska sovelluksen tulee olla taustalla käynnissä palkin näkymiseksi.
  • Varmista puhelimesi asetuksista, että käytössä on mobiilidata, ja wifi on pois päältä. Wifi katkeaa aina puhelun saapuessa, eikä puhelin silloin ole netissä puhelun aikana, eikä palkki voi siten näkyä.

Puhelun siirto ei onnistu

  • Jos wifi on päällä, voi se estää puheluiden siirron. Wifi katkeaa aina puhelun saapuessa, eikä puhelin silloin ole netissä puhelun aikana. Ota siis wifi pois päältä ja laita mobiilidata päälle.
  • Virransäästöasetukset saattavat estää puheluiden siirron. Varmista siis puhelimesi asetuksista, että virransäästö on pois käytöstä.
  • Vain Line Carrierin vaihderatkaisun kautta tulleiden puheluiden siirto on mahdollista.

Sovellukseen asetettu tila ei toimi

  • Jos tila ei päivity jonoon, vaan esimerkiksi poissa-tila jää vilkkumaan, eikä päivity, voi syynä olla WiFin käyttäminen. Sovellus yrittää ottaa yhteyttä palvelimelle, mutta se ei onnistu. Käyttäjän pitää odottaa, että sovellus saa yhteyden palvelimeen ja vilkkuminen lakkaa.

Miten voin muuttaa ulosnäkyvää numeroani sovelluksesta soitettaessa?

  • Mene Line Carrier -sovelluksessa ”Soitto”-välilehdelle. Klikkaa oikeasta alakulmasta painiketta, missä on kolme viivaa allekkain.
  • Klikkaa kohtaa ”Ulos näytettävä numero” ja valitse listasta haluamasi numero.

Contact Center

Desk herjaa yhteysvirhettä tai kadonneita paketteja

  • Nämä ilmoitukset viittaavat ongelmiin nettiyhteydessä.
  • Varmista, että tietokoneesi ei ole langattomassa verkossa. Tietokoneen tulee olla kytkettynä verkkopiuhalla internetiin laadukkaan puheyhteyden takaamiseksi.

Normaali hälytysääni ei kuulu

  • Klikkaa Deskistä vasemmasta yläkulmasta käyttäjätunnusta
  • Varmista, että asetuksissa on valinta kohdassa ”Soitonmenoääni päällä”

Miten saan vaihdettua salasanani?

  • Klikkaa Deskistä vasemmasta yläkulmasta käyttäjätunnusta
  • Mene välilehdelle ”Vaihda salasana”
  • Kirjoita uusi salasana kahteen kertaan

Puheluissa ei kuulu ääni

  • Klikkaa Deskistä vasemmasta yläkulmasta käyttäjätunnusta
  • Tarkista, että ”Soita soittoääntä kaiuttimista” -kohdassa on valittuna oikea äänilaite.
  • Mikäli tämä on ok, klikkaa näytön oikeasta alakulmasta kaiuttimen kuvaa hiiren oikealla painikkeella
  • Valitse ”Äänet”
  • Mene ”Toistaminen” -välilehdelle ja varmista, että oletuslaitteena on käyttämäsi kuulokkeet
  • Mene ”Tallennus” -välilehdelle, ja varmista että oletuslaitteena on käyttämäsi kuulokkeet
  • Mikäli oletuslaitteina on väärä äänilaite, vaihda se oikeaan klikkaamalla oikeaa äänilaitetta hiiren oikealla näppäimellä ja valitsemalla ”Aseta oletuslaitteeksi”