Line Carrier Oy ostaa Fujitsu Finland Oy:n teleliiketoiminnat

SFG yhtiöt Oy – konserniin kuuluva Line Carrier Oy hankkii 20.01.2020 allekirjoitetulla sopimuksella Fujitsu Finland Oy:n teleliiketoiminnot. Toimintojen hallinta siirtyy Line Carrierille 1.2.2020 alkaen ja kaupan myötä Line Carrier vahvistaa asemaansa merkittävästi yrityksille tarjottavien operaattoripalveluiden markkinassa. Asiakkaille ja kumppaneille tuotetut palvelut jatkuvat entisellään ilman muutoksia. Line Carrier Oy ja Fujitsu Finland jatkavat tiivistä yhteistyötä palveluiden tuotannossa sekä myynti- yhteistyötä palvellakseen asiakkuuksiaan entistäkin paremmin.

Line Carrier Oy:lle siirtyvän liiketoiminnan koko on noin 7 miljoonaa euroa ja sen mukana Line Carrierille siirtyy 9 alan ammattilaista. Kaupan myötä Line Carrierin liikevaihtoennuste vuodelle 2020 on noin 14 miljoonaa euroa.

”Jatkamalla orgaanista kasvuamme ja tämän liiketoimintakaupan toteutuksella saavutamme vuonna 2017 asetetun konsernitavoitteemme, 20 miljoonan euron liikevaihdon vuonna 2020. Kaupan myötä saavutamme riittävän skaalan ja tekniset resurssit toteuttaa strategiamme mukaisesti aidon vaihtoehtoisen palvelukonseptin yrityksille. Tarjoamme ketterät ja asiakaslähtöiset ratkaisut asiakkaillemme sekä monipuolisen toiminta-alustan telealan nykyisille ja uusille kumppaneillemme” kertoo SFG yhtiöt Oy konsernin toimitusjohtaja Niko Tarjasalo. ”Jatkamme vahvalla kumppanivetoisella myyntimallilla”, jatkaa Tarjasalo.

”Olemme erittäin innostuneita tämän kaupan luomista mahdollisuuksista, uusista asiakkuuksista ja kumppanuuksista sekä tulevaisuuden yhteistyöstä Fujitsu Finlandin kanssa” jatkaa marraskuussa aloittanut Line Carrierin liiketoimintajohtaja Kai Vuokko.

Lisätietoja antavat:

Niko Tarjasalo, Toimitusjohtaja, SFG yhtiöt Oy, p. 040-550 5318, niko.tarjasalo@sfgyhtiot.fi

SFG-Yhtiöt Oy on kotimainen, yksityisomisteinen, kommunikaation hallintapalveluita tarjoava konserni, johon kuuluu Line Carrier Oy:n lisäksi Oy DialOk Communications Finland, Avaca Oy, Suomenmaan Puhelinpalvelut Oy sekä SFG Finance Oy.

Line Carrier Oy on vuonna 2008 perustettu ketterä palveluoperaattori, joka tuottaa operaattori- ja asiakaspalveluratkaisuja yrityksille ja julkisille yhteisöille sekä laajalle kumppaniverkostolleen. Line Carrier yhdistää perinteisiä puheratkaisuja ja ICT-ohjelmistoja yhdeksi kokonaisuudeksi parantaen asiakkaiden taloutta, toiminnan tehokkuutta ja laatua. Line Carrierin toimintaa ohjaavat asiakaslähtöisyys, luotettavuus, turvallisuus ja tuloksellisuus.