Line Carrier on ollut mukana rakentamassa uutta 16116 palvelunumeroa, josta voi hakea ajoneuvojen, kuten autojen, moottoripyörien, mönkijöiden tai mopojen tietoja helposti ja nopeasti tekstiviestillä.
Palvelu sopii esimerkiksi käytetyn autojen tietojen tarkistamiseen ennen ostopäätöstä. Raporttitasot on jaettu kolmeen raporttiin: valittavana on perustiedot, laajat tiedot tai historiatiedot. Laajaan ajoneuvotietoraporttiin sisältyy muun muassa auton perustiedot, katsastus- ja vakuutustiedot, historiatiedot, mittarilukematiedot, tunnushistoria, turvavarusteet sekä moottorin tiedot.
Line Carrier on ollut vastuussa palvelun teknisestä kehityksestä sekä rajapintojen rakentamisesta tiedonvaihtoon Traficomin sekä eri operaattorien kanssa.
”Meillä on olemassa oma SMS Gateway, jonka kautta integraatiot viestien vastaanottamiseen verkko-operaattoreilta olivat jo valmiiksi olemassa. Kullakin verkko-operaattorilla on kuitenkin viestien lähettämistä varten oma rajapintansa, joiden toteutustavat vaihtelevat, joten palvelun kehittäminen vaati jonkin verran työtä”, Line Carrierin kehitystiimi kertoo.
Meillä on olemassa oma SMS Gateway, jonka kautta integraatiot viestien vastaanottamiseen verkko-operaattoreilta olivat jo valmiiksi olemassa.
Kun asiakas lähettää auton rekisterinumeron SMS-viestillä 16116 palvelunumeroon, hän saa paluuviestinä linkin auton tiedot sisältävään raporttiin. Halutessaan hakua voi laajentaa pyytämällä laajat tiedot tai auton historiatiedot. Raporttilinkki on voimassa 24 tuntia kyselyn lähettämisestä.
Palvelu toimii kaikkien kotimaisten operaattorien liittymistä. Ajoneuvohaun tiedot tuottaa Liikenne- ja viestintävirasto Traficom, liikenneasioiden rekisteri.
Tutustu 16116 Hakupalveluun osoitteessa www.16116.pro
Lue myös nämä
-
Tikettijärjestelmä tehostaa asiakaspalvelun työtä – Scandia Rentin asiakastarina
Autonvuokrausalan menestys nojaa sujuviin prosesseihin ja erinomaiseen asiakaspalveluun, korostaa Scandia Rentin COO Timo Raimovaara.
-
Talotekniikan M2M-liittymät tuovat sujuvuutta ja varmuutta – Säätölaitehuollon asiakastarina
”Liittymien avaaminen on äärettömän yksinkertaista”, kertoo toimitusjohtaja Tomi Silvonen.
-
Mobiilivaihde helpottaa asiakaspalvelua etätyössä – Star Works Groupin asiakastarina
”Mobiilivaihde mahdollistaa joustavan etätyöskentelyn ja varmistaa, että voimme palvella asiakkaitamme ilman katkoksia.”