Toimitimme Wihurille globaalin työympäristön ja modernin puhelinjärjestelmän MS Teamsilla
Wihuri on kauppaa ja teollisuutta harjoittava kansainvälinen suomalainen monialakonserni. Konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 1,9 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 200. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingin Kulosaaressa.
“En olisi uskonut, että IT-projekti voi onnistua näin hyvin. Projekti pysyi hyvin aikataulussa ja budjetissa. Ja yhteistyö Line Carrierin asiantuntijoiden kanssa sujui hyvin. Kehitysideoita ja tarpeita käytiin yhdessä läpi ja Line Carrier reagoi niihin nopeasti”, kertoo Wihurin CIO Juha-Matti Heino.
Lähtötilanteessa Wihurilla oli perinteisempi puhelinjärjestelmä, johon kaivattiin uudempaa teknologiaa ja kustannustehokkuutta. Yrityksessä oli käytössä jo Microsoft Teams ryhmätyösovellus, jota haluttiin hyödyntää tehokkaammin.
Microsoft Teams taipuu puhelinjärjestelmäksi
Ratkaisu löytyi Line Carrier Voice for MS Teams -palvelusta, jonka avulla pystyttiin korvaamaan vanha puhelinjärjestelmä ja luotiin globaali työympäristö koko konsernille. Line Carrier täydensi Teams-ratkaisua omilla pilvipalveluillaan, joista tuotettiin tarvittavat lisäominaisuudet, kuten puhelunvälittäjän työkalut, kansainvälinen numerointi, puheluiden tallentamisen mahdollisuus ja selkeä raportointi.
Halusimme lähteä tähän projektiin vielä melko tuntemattoman yrityksen kanssa, koska meillä oli jo positiivisia kokemuksia konsernin palveluista. Yhteistyömme tulee jatkumaan ja kehittymään Line Carrierin ja koko konsernin kanssa.
Projekti käsitti kaikkiaan 9 maata Euroopassa sekä useita toimipisteitä Suomessa. Pieniä haasteita projektiin toivat tarvittavien tietojen haltuun saaminen eri maiden paikallisoperaattoreilta sekä Covid-19 pandemia, joka muutti väliaikatauluja projektin aikana. Etäpalavereja pidettiin parhaimmillaan yli kymmenen viikossa, jotta pysyttiin aikataulussa ja saatiin usean maan käyttöönotto toteutettua saman viikon aikana.
Käyttöönotot tehtiin myöhään illalla, näin varmistettiin häiriötön toiminta käyttäjille palvelujen yliheiton aikoina.
Wihurin tavoitteena oli päivittää vanhanaikainen puhelinjärjestelmä nykyaikaan kustannustehokkaasti, helppokäyttöisesti ja kansainväliseen liiketoimintaan sopivalla tavalla.
Ratkaisuksi valikoitui Line Carrierin Voice for MS Teams.
Tuloksena oli kustannustehokas, luotettava kansainvälinen puhelinjärjestelmä, joka yhdistää sisäisen ja ulkoisen viestinnän Microsoft Teamsiin.
Yhteydenpitoratkaisut tutusta talosta
Wihuri Oy oli aikaisemmin ulkoistanut vaihteenhoitonsa ja osan tukeaan Line Carrierin sisaryhtiölle, Avaca Oy:lle.
“Halusimme lähteä tähän projektiin vielä melko tuntemattoman yrityksen kanssa, koska meillä oli jo positiivisia kokemuksia konsernin palveluista. Yhteistyömme tulee jatkumaan ja kehittymään Line Carrierin ja koko konsernin kanssa”, kertoo Juha-Matti Heino.
Etsitkö apua yritysviestinnän tehostamiseen? Autamme mielellämme.
Lue lisää asiakastarinoita
-
Talotekniikan M2M-liittymät tuovat sujuvuutta ja varmuutta – Säätölaitehuollon asiakastarina
”Liittymien avaaminen on äärettömän yksinkertaista”, kertoo toimitusjohtaja Tomi Silvonen.
-
Mobiilivaihde helpottaa asiakaspalvelua etätyössä – Star Works Groupin asiakastarina
”Mobiilivaihde mahdollistaa joustavan etätyöskentelyn ja varmistaa, että voimme palvella asiakkaitamme ilman katkoksia.”
-
Palvelunumero ohjaa yhteydenotot oikealle taholle – Lahden Pelicansin asiakastarina
”Olemme erittäin tyytyväisiä”, kertoo Lahden Pelicansin Pasi Nurminen. Lue miten palvelunumero on selkeyttänyt asiakaspalvelua Lahden Pelicansilla.