Urheiluhallit Oy ylläpitää kahdeksaa uimahallia Helsingissä. Line Carrierin mobiililiittymät ja mobiilivaihde helpottavat työntekijöiden arkea.
Urheiluhallit Oy on Line Carrierin tyytyväinen asiakas. Line Carrierin ratkaisut auttoivat Urheiluhallit Oy:tä ratkaisemaan liikkuvaa työtä tekevien työntekijöiden liittymien kuuluvuusongelmat ja näin parantamaan työn tehokkuutta ja sujuvuutta.
Urheiluhallit on Helsingin kaupungin tytäryhtiö, joka ylläpitää kahdeksaa uima- ja urheiluhallia eri puolilla Helsinkiä. Yhtiössä työskentelee noin parisataa vakituista työntekijää ja vastaava joukko liikunnanohjaajia, uimaopettajia ja muita tuntityöntekijöitä.
Käytössä on Line Carrierin mobiililiittymät, Mobiilivaihde sekä IP-vaihdeliittymä eli SIP Trunk. Hankinta ja käyttöönotto on toteutettu yhteistyössä jälleenmyyntikumppanimme Suomen ICT Picte Oy:n kanssa.
”Olemme Line Carrierin palveluiden tyytyväisiä käyttäjiä. Käytössämme on noin sata mobiililiittymää, ja mobiilivaihdetta käyttää joukko päivystäviä liikunnanohjaajia”
”Olemme Line Carrierin palveluiden tyytyväisiä käyttäjiä. Käytössämme on noin sata mobiililiittymää, ja mobiilivaihdetta käyttää joukko päivystäviä liikunnanohjaajia”, kertoo Urheiluhallien tietojärjestelmäasiantuntija Timo Ukkola.
Liittymien kuuluvuusongelmat kuntoon Line Carrierin kolmen verkon ratkaisulla
Urheiluhallit oli aiemmin käyttänyt muiden teleoperaattorien palveluita, mutta eri puolille Helsinkiä levittynyt liiketoiminta loi haasteita liittymien kuuluvuudelle. Verkkojen kuuluvuusalueet eivät kattaneet kaikkien työntekijöiden tarpeita, vaan yhteydet toimivat välillä huonosti.
Yhden operaattorin liittymät toimivat hyvin joissakin toimipisteissä, mutta huonosti toisissa. Kun vaihdoimme operaattoria, törmäsimme samaan ongelmaan. Lopulta ongelma ratkesi Line Carrierin ja ICT Picten avulla.
”Yhden operaattorin liittymät toimivat hyvin joissakin toimipisteissä, mutta huonosti toisissa. Kun vaihdoimme operaattoria, törmäsimme samaan ongelmaan. Lopulta ongelma ratkesi Line Carrierin ja ICT Picten avulla. Saimme hankittua liittymät kaikkiin kolmeen verkkoon yhdeltä palveluntarjoajalta, vain yhdellä sopimuksella ja laskulla”, Ukkola kertoo.
Näin varmistetaan se, että jokainen työntekijä saa parhaan mahdollisen kuuluvuuden, mutta liittymiä ei tarvitse hankkia usealta eri operaattorilta. Työntekijöiden arki helpottuu ja työstä tulee tehokkaampaa, kun ei tarvitse kamppailla huonosti toimivien yhteyksien kanssa.
Urheiluhallien työntekijöillä on käytössä noin sata mobiililiittymää, jotka voidaan valita työntekijäkohtaisesti haluttuun verkkoon.
Liittymien avaaminen on nopeaa ja helppoa. Minulla on SIM-kortteja valmiiksi pöytälaatikossa. Kun meille tulee uusi työntekijä, valitsemme vain halutun verkon ja ilmoitan liittymän avaamisesta.
Lue lisää mobiililiittymistä:
Mobiilivaihde toimii päivystysrinkinä Urheiluhallit Oy:llä
Line Carrier Mobiilivaihde on mobiililaitteessa toimiva vaihdepalvelusovellus, jonka avulla asiakaspuheluihin voi vastata ja siirtää muille omalla matkapuhelimella. Mobiilivaihde helpottaa asiakaspuheluiden käsittelyä ja niiden välittämistä työntekijöiden kesken.
Mobiilivaihde on Urheiluhallien käytössä päivystysrinkinä, jossa liikunnanohjaajat päivystävät vuorotellen. Aiemmin käytössä oli toisten palveluntarjoajien vaihdesovelluksia, mutta puhelinliittymien yhteydessä myös mobiilivaihde haluttiin keskittää samalle palveluntarjoajalle.
Mobiilivaihteen avulla asiakaspuhelut voidaan ohjata soittoringissä suoraan liikunnanohjaajien omiin kännyköihin. Tämä mahdollistaa puhelinpäivystyksen toteuttamisen joustavasti, kustannustehokkaasti ja paikasta riippumatta, eikä kenenkään tarvitse istua päivystämässä puhelimen ääressä toimistolla.
”Olemme sopineet liikunnanohjaajille tietyt vuorot, jolloin he hoitavat päivystyksen omista matkapuhelimistaan. He laittavat mobiilivaihteen sovitusti päälle ja vastaavat tuleviin asiakaspuheluihin. Sovellus on helppokäyttöinen ja toimii juuri kuten pitääkin, eikä moitteita ole työntekijöiden joukosta kuulunut. Saimme mobiilivaihteeseen selkeät käyttöohjeet ja teimme niiden pohjalta omat ohjeistukset työntekijöillemme.”
Lue lisää Mobiilivaihteesta:
Katso esittelyvideo Mobiilivaihteesta:
Nopea ja helposti tavoitettava asiakaspalvelu
Line Carrierin nopea ja joustava asiakaspalvelu saa Ukkolalta kiitosta.
”Tänä päivänä moneen palveluntarjoajaan on todella vaikeaa saada yhteyttä puhelimitse. Numeroa ei löydy, puhelut maksavat paljon ja ongelman ratkaisemista saa odottaa pitkään. Line Carrierilla tuki toimii aina ja siihen saa nopeasti yhteyttä myös puhelimitse. Kaikki ongelmat ovat selvinneet nopeasti, pienet ongelmat ratkaistaan heti ja suuremmatkin selvitetään hyvin tehokkaasti.”
Ukkola kehuu myös palveluiden helppoa käyttöönottoa.
”Alkuvaiheen käyttöönotto sujui hyvin jouhevasti yhteistyössä Line Carrierin ja ICT Picten kanssa. Myynti- ja neuvotteluvaiheessa selvästi näki, että myyjä haluaa oikeasti löytää meille parhaiten sopivan ratkaisun eikä vain saada mitä tahansa kauppaa aikaiseksi”, Ukkola sanoo.
Timo Ukkola suosittelee Line Carrierin ja Suomen ICT Picten palveluita lämpimästi.
”Suosittelen kyllä ehdottomasti muillekin. Kaikki on toiminut juuri niin kuin on sovittu ja tukea saa aina. Asiakkaan toiveita kuunnellaan ja toteutetaan”, Ukkola kiteyttää.
Urheiluhallien tavoitteena oli parantaa mobiililiittymien kuuluvuutta, päästä eroon kuuluvuuden katvealueista eri toimipisteissä ja helpottaa liikunnanohjaajien puhelinpäivystystä.
Ratkaisuksi valikoitui Line Carrierin kolmen verkon liittymät ja Mobiilivaihde.
Tuloksena oli luotettavat puhelinliittymät työntekijöiden haluamiin verkkoihin, helppo ja luotettava liikunnanohjaajien päivystysrinki sekä tehokkaampi ja sujuvampi työn arki ilman kuuluvuusongelmia.
Haluaisitko sinä kuulla, miten Line Carrier voisi parantaa oman yrityksesi yhteydenpitoa? Ota yhteyttä, autamme sinua mielellämme!
Lue lisää kumppanien ja asiakkaiden tarinoita
-
Talotekniikan M2M-liittymät tuovat sujuvuutta ja varmuutta – Säätölaitehuollon asiakastarina
”Liittymien avaaminen on äärettömän yksinkertaista”, kertoo toimitusjohtaja Tomi Silvonen.
-
Mobiilivaihde helpottaa asiakaspalvelua etätyössä – Star Works Groupin asiakastarina
”Mobiilivaihde mahdollistaa joustavan etätyöskentelyn ja varmistaa, että voimme palvella asiakkaitamme ilman katkoksia.”
-
Palvelunumero ohjaa yhteydenotot oikealle taholle – Lahden Pelicansin asiakastarina
”Olemme erittäin tyytyväisiä”, kertoo Lahden Pelicansin Pasi Nurminen. Lue miten palvelunumero on selkeyttänyt asiakaspalvelua Lahden Pelicansilla.