Tikettijärjestelmä tehostaa asiakaspalvelun työtä – Scandia Rentin asiakastarina

tikettijärjestelmä Scandia Rentillä

Suomen vanhin autovuokraamo, Scandia Rent, on tarjonnut autonvuokrauspalveluita jo yli seitsemän vuosikymmenen ajan. Yritys toimii noin 30 franchising-yrittäjän voimin ja palvelee sekä yksityis- että yritysasiakkaita lyhyt- ja pitkäaikaisissa vuokraustarpeissa.

Autonvuokrausbisneksessä prosessien selkeys ja hyvä asiakaspalvelu ovat elintärkeitä.

”Hyvä asiakaskokemus on meille hyvin tärkeä arvo. Vuokrausprosessin selkeys ja sujuvuus on erittäin tärkeää, ja toimivalla asiakastuella on siinä suuri merkitys”, toteaa Scandia Rentin liiketoimintajohtaja Timo Raimovaara.

Pitkäaikainen yhteistyö asiakaskokemuksen kehittämiseksi

Scandia Rent on luottanut Line Carrierin palveluihin varmistaakseen sujuvan asiakaskokemuksen jo noin 15 vuoden ajan. Scandia Rent tekee tiivistä yhteistyötä Line Carrierin kumppanimyyjän Ilkka Maskosen kanssa.

“Yhteistyömme alkoi noin 15 vuotta sitten, kun lähdimme keskittämään Scandia Rent-ketjun toimintoja emoyhtiölle. Halusimme yhdenmukaistaa asiakaspalvelukanavia, mitata puheluliikennettä ja parantaa tavoitettavuutta. Line Carrierilta löytyi tähän palvelu, ja Maskosen Ilkka on ollut tiiviisti mukana kartoittamassa meidän tarpeisiimme sopivimmat ratkaisut”, Raimovaara kertoo.

Tikettijärjestelmä helpottaa asiakaspalvelun hallintaa

Uusimpana kehitysaskeleena Scandia Rent on ottanut käyttöönsä Line Carrierin tiketöintijärjestelmän. Tämä ratkaisu on tuonut merkittävää parannusta asiakaspalvelun hallintaan ja tehokkuuteen.

”Asiakaspalvelun prosessien määrä oli kasvanut, eikä niitä pystytty enää hoitamaan vanhalla tyylillä. Tikettijärjestelmä tekee prosessien hallinnasta helpompaa. Pystymme seuraamaan asiakastuen historiaa sekä asiakaspalvelun tavoitteiden toteutumista. Meillä on paljon kansainvälisiä asiakkaita, ja tiketöintijärjestelmä mahdollistaa palvelemisen myös englanniksi”, Raimovaara kuvailee.

Tikettijärjestelmän ansiosta asiakaspalvelu ja myyntiprosessit ovat kehittyneet luotettavammiksi ja ennustettavammiksi.

”Olemme havainneet positiivisia muutoksia tikettijärjestelmän käyttöönoton myötä. Asiakaspalvelu on paremmin kontrolloitavissa ja pystymme varmistamaan, että kaikki asiakaspalautteet hoidetaan ajallaan. Myyntipuolella asiakkaat saadaan kuljetettua myyntiputken läpi ilman katkoksia. Myös kumppaneiltamme on tullut kiitosta parantuneesta tavoitettavuudesta.”

Luotettava kumppani kasvun tukena

Pitkä yhteistyö Line Carrierin kanssa on mahdollistanut sen, että Scandia Rentin liiketoiminta on kehittynyt ja kasvanut saumattomasti. Raimovaaran mukaan on erityisen arvokasta, että kumppani on sopeutunut muuttuviin tarpeiisiin.

”On suuri arvo, että kaiken saa yhdeltä luukulta. Helpottaa huomattavasti asiakaspalvelun ja viestinnän hallintaa, kun kokonaisuus on rakennettu yhden luotettavan kumppanin kanssa. Yhteistyö ei katso yrityksen kokoa, vaan konsernin kasvaessa on löytynyt uusia ratkaisuja eikä palveluntarjoaja ole rajoittanut meitä mitenkään.”, hän toteaa.

On suuri arvo, että kaiken saa yhdeltä luukulta. Helpottaa huomattavasti asiakaspalvelun ja viestinnän hallintaa, kun kokonaisuus on rakennettu yhden luotettavan kumppanin kanssa.

Aktiivinen ja asiakaslähtöinen palvelu on tehnyt yhteistyöstä sujuvaa.

”Myyjämme Ilkka Maskonen on ollut erittäin aktiivisesti mukana ja ymmärtää liiketoimintaamme. Asiakasta ei jätetä oman onnensa nojaan, vaan tuki toimii ja meistä ollaan kiinnostuneita. Suosittelemme lämpimästi Line Carrierin palveluita.”, Raimovaara summaa.

Scandia Rentin tavoitteena oli yhdenmukaistaa asiakaspalvelukanavia, parantaa tavoitettavuutta ja tehostaa asiakaspalveluprosesseja nopeasti kasvaneen toiminnan hallitsemiseksi.
 
Ratkaisuksi valikoitui Line Carrierin tiketöintijärjestelmä, joka toi asiakaspalveluun selkeyttä, tehokkuutta ja mahdollisuuden seurata tavoitteiden toteutumista.
 
Tuloksena Scandia Rent saavutti paremmin hallittavan asiakaspalveluprosessin, paransi asiakaspalautteiden käsittelyä, varmisti myyntiputkien sujuvuuden ja sai positiivista palautetta parantuneesta tavoitettavuudesta.

Lue lisää asiakastarinoita