Maksullinen palvelunumero helpottaa asiakaspalvelua ja karsii kuluja – Esportin asiakastarina

Esport Asiakastarina

Espoolainen liikunta-alan yritys Esport halusi parantaa asiakaskokemusta, helpottaa palvelun löytämistä ja parantaa asiakaspalvelun kustannustehokkuutta. Ratkaisuksi hankittiin Line Carrierin maksullinen palvelunumero.

”Hyvä asiakaspalvelu on ollut meille aina hyvin tärkeää. Haluamme pitää huolta siitä, että asiakkaamme pitävät palveluistamme ja viihtyvät meillä. Olemme miettineet paljon ratkaisuja hyvän asiakaspalvelun varmistamiseksi, ja sen takia päädyimme Line Carrierin asiakkaiksi”, kertoo Esportin markkinointijohtaja Kai Vilponen.

Esport on vuonna 1981 perustettu perheyritys, joka tarjoaa liikuntapalveluita Espoon ja Helsingin alueella. Esport on monipuolinen liikunta-alan toimija, jonka palveluihin kuuluu muun muassa sisäliikuntahalleja, mailapelejä ja fitness-palveluita.

”Neliömäärillä mitattuna meillä on yksi Pohjoismaiden suurimmista sisäliikuntahalleista. Kokonaisuuteen kuuluu seitsemän eri yhtiötä saman johdon alla, ja meillä työskentelee hiukan vajaat 300 työntekijää.”

Laaja palvelutarjonta ja useat toimipisteet asettavat haasteita asiakaspalvelulle

Tarve palvelunumerolle heräsi Esportin halusta parantaa asiakaskokemusta ja tehdä palvelun saamisesta helpompaa asiakkaille.

”Positiivinen ongelmamme on palvelutarjonnan monipuolisuus. Vaihteeseen soittaja voi tarvita tietoa vaikkapa voimistelusta, fitnessistä tai mailapeleistä. Tämä asettaa haasteita puhelinasiakaspalvelulle, ja aikaisempi ratkaisumme oli hieman vanhanaikainen”, Vilponen kertoo.

Vaihteeseen soittaja voi tarvita tietoa vaikkapa voimistelusta, fitnessistä tai mailapeleistä. Tämä asettaa haasteita puhelinasiakaspalvelulle, ja aikaisempi ratkaisumme oli hieman vanhanaikainen.

Aiemmin käytössä oli erilliset numerot eri toimipisteille. Tiedonvaihto toimipisteiden välillä toimi vaihtelevasti ja asiakkaan kannalta palvelun saaminen oli hankalaa.

Asiakkaan oli osattava itse soittaa oikean toimipaikan puhelinnumeroon, eivätkä eri toimipaikkojen työntekijät voineet auttaa asiakkaita muihin toimipisteisiin liittyvissä ongelmissa.

Maksullinen palvelunumero ja IVR-valikko helpottivat asiakaspalvelua

Esportille valittiin maksullinen 0300-palvelunumero, joka yhdistää kaikkien toimipisteiden asiakaspalvelut yhteen vaihteeseen. Vaihteeseen tuleviin puheluihin vastaavat Esportin omat työntekijät.

Kun asiakas soittaa palvelunumeroon, puhelu ohjataan IVR-valikon eli interaktiivisen puhevalikon avulla oikeaan paikkaan. Palvelunumeroon soitettuaan asiakas voi valita mitä hänen asiansa koskee, ja puhelut ohjautuvat helposti oikeaan paikkaan.

Kaikki asiakaspalvelu on nyt organisoitu samaan palvelunumeroon, ja palvelun saaminen on asiakkaalle huomattavasti helpompaa.

”Kaikki asiakaspalvelu on nyt organisoitu samaan palvelunumeroon, ja palvelun saaminen on asiakkaalle huomattavasti helpompaa. Puhevalikon avulla he voivat näppärästi valita mitä palvelua he haluavat. Fitness-asiakkaan ei tarvitse enää jäädä jonottamaan mailapeliasiakkaan asioita, vaan kaikki saavat palvelua nopeasti haluamastaan aiheesta”, Vilponen sanoo.

Helposti saavutettava ja sujuvasti toimiva asiakaspalvelu on yrityksille kilpailuetu. Palvelunumeron avulla Esportin asiakaspalvelu on yhtenäisempää, nopeampaa ja sujuvampaa.

0300-palvelunumero kattaa asiakaspalvelun kuluja

0300-palvelunumerot ovat edullisia, yleishyödyllisille palveluille varattuja numeroita. Maksullisissa palvelunumeroissa on etukäteen määritelty hinta, joka veloitetaan asiakkaan puhelinlaskussa. Hinnoittelu voidaan tehdä joko puhelu- tai minuuttiperusteisesti tai näiden kahden yhdistelmänä.  

Palvelunumeron avulla asiakaspalvelu ei ole enää pelkkä kuluerä. Esportille palvelunumero osoittautui hyväksi ratkaisuksi kattaa asiakaspalvelun kustannuksia.

”Palvelunumeron maksullisuus on kattanut kuluja asiakaspalvelun toteuttamisesta, kehittämisestä ja parantelusta”, Vilponen kertoo.

Asiakaspalvelun kehittäminen jatkuu

Uuden palvelunumeron hankinnan yhteydessä yrityksessä tehtiin päätös myös keskittyä parantamaan asiakaspalvelua entisestään.

”Asiakaspalvelun suoraviivaistaminen ja kehittäminen asiakasta kuunnellen on meille tärkeä kehityshanke. Puhelinpalvelu on tärkeä osa hyvää asiakaspalvelua. Line Carrierin tarjonta tukee asiakaspalvelun kehittämistä, ja samalta luukulta saa paljon palveluita”, Vilponen kertoo.

Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Line Carrierin kanssa. Palvelu on sujuvaa, ja ongelmatilanteissa apua saa aina nopeasti.

”Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Line Carrierin kanssa. Palvelu on sujuvaa, ja ongelmatilanteissa apua saa aina nopeasti.”

Esportin tavoitteena oli tehdä asiakaspalvelusta helpommin tavoitettava, yhdistää useiden toimipisteiden erilliset asiakaspalvelunumerot yhteen ja karsia asiakaspalvelun kuluja.

Ratkaisuksi valikoitui palvelunumero ja IVR-puheluvalikko.

Tuloksena oli helposti saavutettava, yhtenäinen asiakaspalvelu, jossa maksullinen palvelunumero kattaa asiakaspalvelun kuluja ja asiakas saa palvelua aina helposti yhdestä numerosta.

Haluaisitko tietää, miten Line Carrier voi auttaa yritystäsi asiakaspalvelun kehittämisessä? Lähetä meille viesti, ja juttelemme mielellämme kanssasi!

Lue lisää aiheesta