Kansainvälisen logistiikan asiantuntijayritys Varova Oy on palvellut asiakkaitaan jo 75 vuoden ajan. Globaalissa työympäristössä toimiva perheyritys tarvitsee toimivat tietoliikenneyhteydet. Line Carrier Oy valikoitui Varovan strategiseksi kumppaniksi liikkuvaan työhön soveltuvan palvelutarjonnan ansiosta.
”Tarjoamme logistiikkapalveluita ilma-, meri- ja maateitse pitkin Aasiaa, Amerikkaa, Eurooppaa ja Suomea. Henkilöstömme liikkuu paljon, ja puheluita soitetaan eri maiden välillä. Tällaisessa liiketoiminnassa yrityskommunikaation perustoimintojen täytyy olla luotettavia, ja puheluliikenteen täytyy toimia moitteettomasti”, Varovan IT-palveluasiantuntija Jani Laakkonen kertoo.
Varovan asiakastarina julkaistiin myös Tivi-lehdessä.
Microsoft Teams-puheluintegraatio varmistaa laadukkaan puhelinyhteyden kaikkialle
Varova Oy halusi kehittää modernia digitaalista työympäristöä ja varmistaa korkealaatuisen puhelinyhteyden kaikkialle maailmassa. Ratkaisuksi valikoitui Teams-puheluintegraatio.
”Line Carrierin kanssa lähdimme toteuttamaan Teams-puhelukanavaa, joka ohjaa kaikki yritysnumeroihin tulevat puhelut henkilöstöllemme Teamsissa. On suuri etu, ettei ole useampia kommunikointikanavia seurattavana, vaan kaikki on keskitetty yhteen paikkaan. Henkilöstömme on ollut ratkaisuun tyytyväinen, ja puhelulinjat ovat auki päivittäin kaikkialle maailmassa”, Laakkonen kertoo.
Voice for MS Teams laajentaa Microsoft Teamsin yhteydenpitomahdollisuudet sisäisestä viestinnästä myös ulkoiseen yhdistämällä tiimityösovellukseen puhelinvaihteen ominaisuudet. Puhelut kollegojen, asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa hoituvat helposti ja kätevästi samassa sovelluksessa.
”Näemme hyvin tärkeänä mahdollisuutena, että voimme tarvittaessa hyödyntää varmennettua kuuluvuutta kolmessa verkossa. Jos yksi mobiiliverkko pätkii, voidaan yhteydenpito siirtää toiseen verkkoon.”
Liikkuvalle henkilöstölle valittiin myös mobiililiittymät kolmeen matkapuhelinverkkoon. Kolmen verkon liittymät tarjoavat työntekijöille liikkuvuutta ja valinnanvaraa ja varmistavat sen, että yhteydet toimivat kaikkialla Suomessa.
”Näemme hyvin tärkeänä mahdollisuutena, että voimme tarvittaessa hyödyntää varmennettua kuuluvuutta kolmessa verkossa. Jos yksi mobiiliverkko pätkii, voidaan yhteydenpito siirtää toiseen verkkoon.”
Toimivat työkalut parantavat tyytyväisyyttä työhön
Varova panostaa työntekijöiden hyvinvointiin sekä joustavaan, kannustavaan työympäristöön. Varova on sijoittunut myös Suomen parhaiden työpaikkojen joukkoon Great Place to Work™ – tutkimuksessa. Line Carrierin kolmen verkon ratkaisun tarjoama mahdollisuus valita jokaiselle työntekijälle liittymä heidän haluamastaan matkapuhelinverkosta on myös suuri etu liikkuvaa työtä tai etätyötä tekevälle henkilöstölle.
Varova haluaa tarjota työntekijöilleen myös hyvät valmiudet töissä onnistumiseen, ja toimivat työkalut ovat yksi osa tätä kokonaisuutta.
”Meillä ollaan hyvin joustavia, panostamme pitkiin työuriin ja työntekijät ovat sitoutuneita meihin. Varova haluaa tarjota työntekijöilleen myös hyvät valmiudet töissä onnistumiseen, ja toimivat työkalut ovat yksi osa tätä kokonaisuutta. Kolmen verkon yritysliittymillä varmistetaan myös etä- ja hybridityön sujuvuus, sillä työntekijät voivat valita matkapuhelinverkon, joka parhaiten toimii heidän toimialueellaan tai vaikkapa kesämökillään.”
Onnistunut käyttöönotto ja kympin arvoinen asiakastuki
Varovan ja Line Carrierin kumppanuus on molemminpuolista yhteistyötä, jossa vastaan tulevia haasteita ratkotaan yhdessä avoimella kommunikaatiolla.
”Meille on tärkeää mahdollisuus itse hallinnoida omia liittymiä ja järjestelmiämme ja saada siihen tarvittaessa tukea ja apua, ja Line Carrierilta tämä onnistuu. Käyttöönotossa oli Line Carrierilta mukana teknisen puolen osaaja, jonka kanssa yhteistyössä käytiin läpi ja rakennettiin tekninen toteutus. Alussa tapahtui yksi pieni konfiguraatiovirhe, mutta siitäkin selvittiin rehellisellä ja avoimella kommunikoinnilla.”
Käyttöönottoprosessi oli tosi sujuva ja asiakkuuden aikana tukiorganisaatio on toiminut lähestulkoon kympin arvoisesti.
“Käyttöönottoprosessi oli tosi sujuva ja asiakkuuden aikana tukiorganisaatio on toiminut lähestulkoon kympin arvoisesti”, Laakkonen sanoo.
Varovan tavoitteena oli varmistaa toimivat tietoliikenneyhteydet globaalissa liiketoiminnassa, kehittää työntekijöille sopivaa modernia työympäristöä ja tarjota henkilöstölle ensiluokkaiset työkalut.
Ratkaisuksi valikoitui Line Carrier Voice for MS Teams puheluintegraatio ja kolmen verkon yritysliittymät.
Tuloksena Varovan kansainvälinen puheluliikenne yhdistettiin suoraan Microsoft Teamsiin ja henkilöstö voi valita mobiililiittymät haluamaansa televerkkoon. Globaali yritysviestintä on luotettavaa, turvallista ja kustannustehokasta.
Lue lisää asiakastarinoita
-
Talotekniikan M2M-liittymät tuovat sujuvuutta ja varmuutta – Säätölaitehuollon asiakastarina
”Liittymien avaaminen on äärettömän yksinkertaista”, kertoo toimitusjohtaja Tomi Silvonen.
-
Mobiilivaihde helpottaa asiakaspalvelua etätyössä – Star Works Groupin asiakastarina
”Mobiilivaihde mahdollistaa joustavan etätyöskentelyn ja varmistaa, että voimme palvella asiakkaitamme ilman katkoksia.”
-
Palvelunumero ohjaa yhteydenotot oikealle taholle – Lahden Pelicansin asiakastarina
”Olemme erittäin tyytyväisiä”, kertoo Lahden Pelicansin Pasi Nurminen. Lue miten palvelunumero on selkeyttänyt asiakaspalvelua Lahden Pelicansilla.