Vaihde- ja asiakaspalvelun henkilöstöltä vaaditaan asiantuntevuutta, kielitaitoa ja hyvää palveluasennetta. Lisäksi taustalla olevan tekniikan tulee toimia moitteettomasti vuoden jokaisena päivänä.
Kuljetus- ja logistiikka alalla toimivalla asiakkaallamme oli lähtötilanteessa yksi henkilö hoitamassa vaihdetta, mutta hänen jäädessä eläkkeelle yritys päätyi ulkoistamaan vaihteenhoidon ja asiakaspalvelun.
Asiakasyrityksellämme on käytössä 09-numero, joka ohjaa soittajan automaattiseen vastaajapalveluun. Kuljetus- ja logistiikka alalla toimivilla yrityksillä on paljon asiakkaita ja asiakkaiden yhteydenotot kuljetusyrityksiin vaihtelevat aina palautteista kadonneisiin tavaroihin.
IVR- eli Interactive Voice Response -valikon valinnoilla puhelu yhdistyy yrityksen asiakaspalveluun tai vaihteeseen. Jos asiakkaan asia koskee löytötavaroita, ohjataan asiakas löytötavarapalveluihin maksulliseen 0600-palvelunumeroon.
Palvelunumero kattaa asiakaspalvelun kuluja
Vaikka ulkoistaminen useasti tehostaa yrityksen toimintaa, tuo se myös kustannuksia. Ulkoistamisesta syntyneet kustannukset yritys on pystynyt kattamaan maksullisen 0600-palvelunumeron tuotoilla.
Lue lisää palvelunumeroista Traficomin sivuilta.

Taloudelliset hyödyt
0600-numero kattaa asiakaspalvelusta syntyviä kuluja.
Tehokkuutta toimintaan
Puheluiden laadun mukainen ohjaaminen tehostaa asiakaspalvelun toimintaa.