Yrityksen tavoitettavuus parantaa asiakaskokemusta – 6 vinkkiä 

Artikkelit / Asiakaspalvelu / Contact center / Puhelinvaihde / Yritysliittymät
yrityksen tavoitettavuus ja parempi asiakaskokemus

Yrityksen tavoitettavuus on erittäin tärkeä tekijä hyvän asiakaskokemuksen luomisessa. Asiakkaat haluavat saada nopeaa, helppoa ja ystävällistä palvelua vaivattomasti. Miten voit parantaa yrityksesi tavoitettavuutta? 

Yrityksen tavoitettavuudessa on yksinkertaisimmillaan kyse siitä, miten helppoa ja vaivatonta palvelun saaminen on asiakkaan näkökulmasta. Ratkaisuja tavoitettavuuden parantamiseen on monia. Tarvitsisiko yrityksesi esimerkiksi tehokkaampia liittymiä, yhden palvelunumeron, vai kenties puhelinvaihteen? Tässä artikkelissa kerromme vaihtoehdoista.  

Yrityksen puhelinliittymät kolmeen verkkoon 

Puhelin on edelleen yksi tärkeimmistä tavoista, jolla asiakkaat ottavat yhteyttä yrityksiin. Yritysliittymät kannattaa valita huolella ja perehtyä etukäteen esimerkiksi siihen, miten nopeita liittymiä tarvitaan, miten niitä käytetään ja millaisia datapaketteja niihin tarvitaan.  

Yrityksen tavoitettavuus paranee, kun liittymät hankitaan useampaan kuin yhteen mobiiliverkkoon. Line Carrier on yritysten operaattori kaikissa kolmessa verkossa, eli meiltä saat yritysliittymät sekä Telian, DNA:n että Elisan matkapuhelinverkoissa. Valitse liittymät haluamastasi verkosta parhaan kuuluvuuden mukaan ja luota siihen, etteivät pätkivät yhteydet heikennä yrityksesi tavoitettavuutta! 

Palvelunumero tekee yhteyden ottamisesta asiakkaalle helppoa 

Palvelunumero on erinomainen tapa tarjota asiakaspalvelua ja lisätä yrityksen tavoitettavuutta.  

Palvelunumeron hyötyjä ovat luotettavuus, asioinnin helppous sekä asiakaspalvelun yhdistäminen yhteen paikkaan.

Palvelunumeron hyötyjä ovat luotettavuus, asioinnin helppous sekä asiakaspalvelun yhdistäminen yhteen paikkaan. Asiakkaan näkökulmasta lyhyt palvelunumero on helppo muistaa, ja asiakas voi luottaa, että yhdestä ja samasta numerosta palvelua saa aina.  

Numeron taakse voidaan rakentaa IVR-valikko eli äänivalikko, jonka avulla asiakas ohjataan oikean palvelun pariin. Maksullisella palvelunumerolla voidaan kattaa asiakaspalvelusta koituvia kuluja.  

Monikanavainen asiakaspalvelu on asiakaslähtöistä 

Monikanavainen asiakaspalvelu tarkoittaa, että yritys tarjoaa asiakkailleen useita eri tapoja ottaa yhteyttä, kuten puhelin, sähköposti, chat ja sosiaalinen media. Tämä antaa asiakkaille mahdollisuuden valita heille sopivimman tavan ottaa yhteyttä yritykseen ja lisää samalla yrityksen tavoitettavuutta. 

Monikanavainen asiakaspalvelu on helpointa toteuttaa asiakaspalvelujärjestelmän avulla.

Monikanavainen asiakaspalvelu on helpointa toteuttaa asiakaspalvelujärjestelmän avulla. Moderni Contact Center-järjestelmä yhdistää yhteen näkymään kaikki halutut kontaktikanavat ja helpottaa samalla niiden hallintaa.  

Mobiilivaihde lisää tavoitettavuutta tien päällä 

Jos työ vie henkilöstön usein toimiston ulkopuolelle tai vaihtuviin kohteisiin, Mobiilivaihde on hyvä vaihtoehto tavoitettavuuden parantamiseen.  

Mobiilivaihde on hyvä vaihtoehto tavoitettavuuden parantamiseen.

Kyseessä on helppokäyttöinen mobiilisovellus, jonka avulla puheluita voidaan välittää ja ohjata henkilöstön kesken niin, ettei yksikään asiakas jää ilman vastausta. Mobiilivaihde sopii hyvin myös pienemmille yrityksille, ja voidaan tarpeen vaatiessa skaalata suuremmallekin tiimille tai yhdistää Contact Centeriin. 

Ulkoistettu asiakaspalvelu ja vaihteenhoito auttaa, kun et itse ehdi 

Mikäli asiakkaiden yhteydenottoihin vastaaminen käy liian työlääksi, on ulkoistaminen varteenotettava vaihtoehto. Ulkoistettu asiakaspalvelu huolehtii yhteydenotoista puolestasi ja varmistaa sen, että asiakaskokemus pysyy korkealla tasolla yrityksesi kiireistä huolimatta. 

Sisaryhtiömme DialOk on ulkoistetun asiakaspalvelun ammattilainen, joka tarjoaa laadukkaat asiakaspalvelun henkilöresurssit käyttöösi. 

Yrityksen tavoitettavuus parantaa asiakaskokemusta 

Yrityksen tavoitettavuus on tärkeä tekijä liiketoiminnan menestyksessä. Tekemällä palvelun saamisesta asiakkaillesi mahdollisimman nopeaa ja vaivatonta, parannat asiakaskokemusta ja asiakkaiden sitoutumista yritykseesi.

Erilaisista kontaktikanavista ja tavoitettavuusratkaisuista voidaan luoda parhaiten omalle yrityksellesi sopiva ratkaisu, oli tarpeesi sitten monikanavaisuus, liikkuvan työn yhteyspitoratkaisut tai vaikkapa luotettava palvelunumero.  

Line Carrier on yritysten teleoperaattori ja ohjelmistoyritys, joka tarjoaa monipuoliset ratkaisut yritysten tavoitettavuuteen. Räätälöimme asiakkaillemme heidän tarpeisiinsa sopivat palvelut laajasta palveluvalikoimastamme. Yritysten tarpeisiin erikoistunut palvelumme on asiakaslähtöistä ja aina kotimaista. Meille on myönnetty Avainlippu, ja tuotamme palvelumme Suomessa.

Etsitkö ratkaisuja yrityksesi tavoitettavuuden parantamiseen? Neuvomme mielellämme. 

Lue lisää artikkeleita