Puhepalveluiden päivittäminen on pitkä prosessi – Siksi keskittäminen kannattaa!

Artikkelit / Asiakaspalvelu / Contact center / Operaattoripalvelut / Puhelinvaihde / Yritysliittymät
kommunikaatiopalveluiden keskittäminen

Onko yrityksesi yhteydenpidossa parantamisen varaa? Pitäisikö yritysliittymät kilpailuttaa? Entä hankkia palvelunumero? Hoituuko asiakaspalvelu hitaasti tai tehottomasti? Tarvitsetteko apukäsiä asiakaspalveluun tai vaihteenhoitoon?

Pitäisikö hankkia puhelinvaihde tai päivittää vanha uuteen? Harmittaako sekava laskukokoelma ja useasta eri paikasta hankitut järjestelmät? Haluaisitteko helpottaa yrityksenne yhteydenpitoa, mutta ette tiedä miten? 

Jos vastaus yhteenkään näistä kysymyksistä on kyllä, olet tullut oikeaan paikkaan. Line Carrier on yrityksiin erikoistunut operaattori, joka tarjoaa yhden luukun periaatteella kaikki tarvittavat palvelut yritysten yhteydenpitoon. Saat meiltä kaikki puhepalvelut aina yritysliittymistä asiakaspalvelujärjestelmiin asti. 

Harmittaako sekava laskukokoelma ja useasta eri paikasta hankitut järjestelmät?

Tässä artikkelissa kerromme yhden luukun periaatteesta ja siitä, miten yksi luotettu kumppani voi auttaa tehostamaan yrityksesi yhteydenpitoa ja asiakaspalvelua.  

Palvelukattaus kasvaa vähitellen tarve kerrallaan 

Yritysten yhteydenpito- ja asiakaspalveluratkaisujen päivittäminen on lähes aina pitkä ja monivaiheinen prosessi, jota ei saada valmiiksi kerralla.  

Moni yritys aloittaa yhteydenpitoratkaisujen kehittämisen hankkimalla yritysliittymiä. Tätä lähdetään tarpeen mukaan täydentämään esimerkiksi yritysnumeroilla, palvelunumeroilla tai puhelinvaihderatkaisulla. Kun palettiin halutaan liittää myös asiakaspalvelu, tarvitaan asiakaspalvelun käyttöön asiakaspalvelujärjestelmä. Asiakastietojen käsittelyyn tarvitaan integraatioita, jotka mahdollistavat tiedonkulun asiakaspalvelusta muulle organisaatiolle.  

Jos jokaisen laajennustarpeen kohdalla etsitään uutta ratkaisua, päädytään helposti tilanteeseen, jossa käytössä on sekava paletti useiden eri toimittajien järjestelmiä. Järjestelmät eivät keskustele sujuvasti keskenään, ja tiedonjako systeemistä toiseen on vaikeaa. 

Yritysten ei tarvitse ostaa erillisiltä toimittajilta erillisiä järjestelmiä, vaan laajentaminen käy helposti ja kustannustehokkaasti.

Line Carrierin yhden luukun periaate mahdollistaa yhteydenpito- ja asiakaspalveluratkaisujen laajentamisen ketterästi yhdessä yhden kumppanin kanssa. 

”Yritysten ei tarvitse ostaa erillisiltä toimittajilta erillisiä järjestelmiä, vaan laajentaminen käy helposti ja kustannustehokkaasti. Sinulla on yksi ja sama kontaktipiste, johon voit olla yhteydessä kaikissa kysymyksissä käyttäjätuesta laskutukseen. Keskisuuren yrityksen kaikki yhteydenpitovälineet voidaan keskittää yhdelle palveluntarjoajalle, mikä vähentää huomattavasti yritykselle koituvaa työmäärää”, kertoo Line Carrierin tuotealuevastaava Minna Perkiö

”Yleensä asiakkaat eivät ota kerralla käyttöön kaikkea, vaan palvelua laajennetaan pikkuhiljaa. Käyttäjiä, käyttäjäryhmiä, asiakaspalvelukanavia ja toimintoja otetaan käyttöön vähitellen tarpeen mukaan. Kokonaisuus pysyy hallussa”, Perkiö kertoo.  

Line Carrierin asiakkaana voit valikoida tarvitsemasi palvelut laajasta tarjonnastamme. Jos tarpeet muuttuvat tai kasvavat, autamme mielellämme löytämään oikean ratkaisun.  

Asiakaskeskeinen nakokulma

Line Carrierin tarjonta 

Yritysliittymät kaikkiin kolmeen verkkoon 

Line Carrier toimii virtuaalioperaattorina kaikissa kolmessa mobiiliverkossa (Elisa, Telia ja DNA). Olemme Suomen ainoa operaattori, jolta saat liittymät kolmeen verkkoon. Liittymät voidaan valita työntekijäkohtaisesti haluttuun verkkoon ja räätälöidä esimerkiksi datan, viestien ja puheluiden käytön mukaan.  

Jos yrityksessäsi on tarvetta varmennetulle kuuluvuudelle, kahden verkon ratkaisulla saat kaksi liittymää samaan puhelimeen, yhdellä puhelinnumerolla. Voit valita liittymät kahteen eri verkkoon, jolloin käytössäsi on aina kahden eri verkon kuuluvuusalue.  

Palvelunumerot ja yritysnumerot helpottavat asioimista 

Palvelu- ja yritysnumerot ovat monien yritysten valinta asiakaspalvelun tarpeisiin. Yritysnumero herättää asiakkaassa luottamusta, on helppo muistaa ja tekee yrityksessä asioimisesta helpompaa.  

Yritys- ja palvelunumeroihin voidaan liittää IVR- eli äänivalikko. Asiakkaan ei tarvitse etsiä oikeaa puhelinnumeroa, vaan hän voi yhteen numeroon soittaessaan valita mitä aihetta puhelu koskee, ja puhelu ohjautuu aina oikeaan paikkaan. Numeroihin voidaan liittää myös erilaisia aikaohjattuja tiedotteita. 

Mobiilivaihde varmistaa henkilöstösi tavoitettavuuden 

Mobiilivaihde mahdollistaa puheluihin vastaamisen ja niiden välittämisen yrityksen sisällä henkilöstön läsnäolotilan perusteella. Puhelut ohjautuvat automaattisesti vapaana oleville henkilöille, eikä kenenkään tarvitse päivystää puhelimen äärellä. Mobiilivaihde vapauttaa työntekijöiden aikaa ja varmistaa samalla sen, että asiakkaat saavat aina jonkun kiinni soittaessaan yritykseesi.  

Line Carrierin Mobiilivaihde on operaattorivapaa vaihdepalvelu. Mobiilivaihteen tuoma varmuus ei ole riippuvainen operaattorista ja liittymät sekä numeroinnin voikin pitää haluamallaan operaattorilla. Keskittäminen kuitenkin helpottaa kokonaisuuden hallintaa, ja halutessasi voit yhdistää Mobiilivaihteeseen myös Line Carrierin kahden verkon ratkaisun. Mobiilivaihde on myös yhdistettävissä yrityksen omaan asiakastietorekisteriin, jolloin yhteystietojen ennakoiva reititys ja asiakaskohtainen kontaktien hoito ovat mahdollisia. 

Mobiilivaihde skaalautuu osaksi laajempaa Contact Center -järjestelmää 

Kun tarve kasvaa ja pelkkä Mobiilivaihde ei enää riitä, se voidaan skaalata osaksi laajempaa Line Carrier Contact Center -järjestelmää. Contact Center on monikanavaisen asiakaspalvelun työkalu, jolla kaikki asiakaspalvelukontaktit voidaan tuoda yhteen helppokäyttöiseen näkymään. Siinä missä Mobiilivaihteella käsitellään vain puheluita, voidaan Contact Centeriin tuoda myös sähköpostit, tekstiviestit ja asiakaspalveluchat.  

Mobiilivaihde ja Contact Center toimivat näppärästi yhdessä, jos yrityksellä on asiakaspalvelun lisäksi liikkuvia työntekijöitä. Contact Centeriä käyttävät työntekijät voivat välittää yhteydenottoja liikkuvalle henkilöstölle, joka käyttää Mobiilivaihdetta. Näin yrityksen asiakaspalvelua voidaan sujuvasti skaalata suuremmaksi ilman, että joudutaan tekemään työlästä järjestelmänvaihtoa. 

Integraatiot sujuvoittavat tiedonvaihtoa 

Entäpä jos asiakaskontaktien tietoja halutaan siirtää asiakaspalvelujärjestelmästä CRM- tai tikettisovellukseen? Line Carrierin integraatiorajapinnan avulla voit yhdistää asiakaspuhelut ja asiakkuudenhallintajärjestelmän niin, että tietoja voidaan lisätä ja päivittää suoraan asiakaspalvelujärjestelmästä.  

Line Carrier Integraatiohub on tarjolla valmiiksi suosituimpiin CRM-järjestelmiin. Tämän lisäksi on mahdollista räätälöidä asiakaskohtaisia integraatioita.  

Apukäsiä asiakaspalveluun ja vaihteenhoitoon 

Jos tarvitset apua myös asiakkaiden palvelemiseen, apu löytyy läheltä. Line Carrierin sisaryritys DialOk tarjoaa ulkoistettua asiakaspalvelua ja vaihteenhoitoa 20 vuoden ammattitaidolla. Asiakaspalvelu ja vaihteenhoito voidaan ulkoistaa joko kokonaan tai osittain ylivuotona niin, että ulkoistettu asiakaspalvelu vastaa puheluihin ruuhka-aikoina tai omien aukioloaikojesi ulkopuolella. Myös DialOk:n asiakaspalvelijat käyttävät työssään Line Carrier Contact Centeriä.  

Haluaisitko tietää lisää ja laittaa puhepalvelut kuntoon? Juttelemme mielellämme kanssasi! 

Tutustu asiakaskokemuksiin