Sujuva puhelinasiakaspalvelu jättää positiivisen mielikuvan yrityksestä ja sitouttaa asiakkaita. Ylivoimaisesti helpoin tapa tarjota puhelinasiakaspalvelua on luottaa contact center-järjestelmään, jonka avulla suurtakin asiakaspuheluliikennettä on helppo hallita yhdessä sovelluksessa.
Tässä artikkelissa esittelemme asiakaspalvelutyökalut, joilla parannat puhelinasiakaspalvelun asiakaskokemusta!
Line Carrier Contact Center on monipuolinen ja monikanavainen asiakaspalvelujärjestelmä, jolla hoidat puhelinasiakaspalvelut ja muut asiakaspalvelukanavat näppärästi suoraan selaimessa.
Puhelutiedotteet
Puhelutiedotteet ovat yksinkertainen mutta kullanarvoinen tapa huolehtia asiakkaistasi puhelimessa. Jos yritykseesi soitetaan aukioloaikojen ulkopuolella, tuuttaako luuri varattua vai saako asiakas tietoa palvelustasi?
Puhelutiedotteiden avulla annat asiakkaillesi tietoa esimerkiksi puhelinpalvelun aukioloajoista, ruuhkautumisesta tai poikkeusaikatauluista. Contact Centerissä voit valita monipuolisesta valikoimasta valmiita tiedotteita tai käyttää omia tiedotteita.
Takaisinsoittopalvelu
Takaisinsoittopalvelu eli callback mahdollistaa sen, että asiakas voi jättää soittopyynnön ja odottaa puhelua sen sijaan, että joutuisi viettämään aikaa jonottamalla puhelimessa. Takaisinsoittopalvelu voidaan yhdistää tiedotteeseen ja puheluvalikkoon, jossa asiakas voi valita haluaako jäädä jonottamaan vai odottaa takaisinsoittoa.
Callback mahdollistaa paremman asiakaspalvelun, sillä asiakkaidesi ei tarvitse kuluttaa aikaa puhelimessa jonottamiseen.
Callback mahdollistaa paremman asiakaspalvelun, sillä asiakkaidesi ei tarvitse kuluttaa aikaa puhelimessa jonottamiseen. Tarjoamalla takaisinsoittomahdollisuuden teet asiakaspalvelustasi helpommin saavutettavaa ja asiakaslähtöistä.
IVR-valikko
IVR-valikko eli interaktiivinen puheluvalikko on puhelinasiakaspalvelun väsymätön työjuhta, joka lyhentää jonotusaikoja ja parantaa asiakaspalvelun saatavuutta.
Puheluvalikolla voidaan ohjata asiakas valitsemaan esimerkiksi kieli tai haluamansa palvelu. Valikolla voidaan kerätä tietoa jo ennen puhelinkeskustelun alkamista. Puhelussa päästään nopeammin asiaan, puheluiden käsittelyajat lyhenevät ja päivän aikana ehditään auttamaan entistä useampaa asiakasta.
Tiketöinti
Tiketöinti on helppo tapa tehostaa asiakaspalvelukontaktien hallintaa. Tikettien avulla pidät kirjaa asiakaspalvelukontakteista ja palvelupyyntöjen etenemisestä, jaat työtehtävät asiakaspalvelutiimin kesken ja keräät dataa asiakaspalvelusta.
Tiketöinnin avulla parannat asiakaskokemusta nopeuttamalla palvelupyyntöjen käsittelyaikoja ja helpottamalla tiedonvaihtoa asiakaspalvelussa. Line Carrier Tiketti on saatavilla lisäominaisuutena Contact Center-järjestelmään.
Tutustu Tikettiin videolla:
Integraatiot ulkoisiin CRM- ja tikettijärjestelmiin
Yksi aikaa vievistä asioista puhelinasiakaspalvelussa on tiedon etsiminen ja ylös kirjaaminen asiakaspuheluiden aikana. Integraatioiden avulla ulkoinen asiakastietojärjestelmä tai tikettijärjestelmä voidaan yhdistää suoraan Contact Centeriin, mikä nopeuttaa asiakastietojen käsittelyä ja helpottaa asiakaspalvelijan työtä. Kun asiakaspalvelija vastaa saapuviin puheluihin, aukeaa automaattisesti näkymä asiakaskontaktin tietoihin halutussa sovelluksessa.
Line Carrier Contact Center voidaan integroida muun muassa:
- Microsoft Dynamics
- Hubspot
- Salesforce
- Lime CRM
- Zendesk
- ServiceNow
- SuperOffice
- Räätälöidyt integraatiot asiakkaan tarpeen mukaan
Asiakaspalvelujärjestelmät kaikkiin tarpeisiin
Line Carrier on asiakaspalvelun asiantuntijayritys, joka tuottaa ohjelmistoja kaikkiin asiakaspalvelun tarpeisiin. Saat meiltä asiakaspalvelutyökalut, jotka helpottavat arkeasi asiakaspalvelussa, asiakastuessa ja muussa yritysten yhteydenpidossa.
Contact Centerin lisäksi myös Mobiilivaihteen, palvelunumerot sekä yritysliittymät joiden avulla yrityksesi on tavoitettavissa aina. Autamme mielellämme kaikissa yrityksen tavoitettavuuteen liittyvissä pulmissa!
Lue lisää asiakaspalvelun kehittämisestä
-
Miksi vaikeina aikoina ei kannata säästää asiakaspalvelusta?
Vaikeina aikoina ei kannata säästää asiakaspalvelusta, sillä hyvin hoidettu asiakaspalvelu voi auttaa lieventämään vaikeuksia ja kriisejä, joita yritys saattaa kohdata.
-
Microsoft 365 –tilin tietoturvaloukkaus – toimi näin
Oletko kohdannut Microsoft 365 -tilisi tietoturvaloukkauksen? Lue Kyberturvallisuuskeskuksen kokoama ohje, miten toimia tilanteessa, jossa tilisi on vaarantunut.
-
Power BI – raportoinnilla visuaalisempaa dataa asiakaspalvelusi tilasta
Power BI on Microsoftin pilvipohjainen työkalu, joka mahdollistaa liiketoimintatietojen visualisoinnin ja analysoinnin. Sen avulla voit luoda interaktiivisia ja reaaliaikaisia raportteja, jotka tukevat päätöksentekoa ja parantavat asiakaspalvelun suorituskykyä.