Onko sinunkin yrityksessäsi käytössä Microsoft Teams? Tiesitkö, että Teams voidaan laajentaa yhteydenpitokanavaksi myös yrityksen ulkoiseen viestintään?
Keskittämällä yrityksesi yhteydenpitokanavat Microsoft Teamsiin saavutat monenlaisia etuja. Et enää tarvitse erillistä puhelinjärjestelmää tai vaihdepalvelua, vaan voit hoitaa sekä sisäisen että ulkoisen viestinnän suoraan Teamsissa.
Line Carrier Voice for MS Teams on valmis ratkaisu, joka laajentaa Teamsin yrityksesi kokonaisvaltaiseksi yhteydenpitoratkaisuksi. Yhteydenpidon keskittämisellä Teamsiin on monia etuja, jotka lisäävät yrityksesi tehokkuutta ja tekevät työnteosta sujuvampaa.
Tässä jutussa kerromme hiukan siitä, miten Teamsin yhdistäminen puhelinjärjestelmään toimii ja mitä hyötyjä se tuo mukanaan.
Puhelinverkkoon yhdistetty Teams
”Yrityksemme käyttää Teamsia jo nyt, mutta entä jos soittajalla ei itsellään ole Teamsia?”
Monesti asiakas- ja kumppaniyrityksissä on käytössä eri tiimityösovelluksia. Ulkoisissa palavereissa on pompittava milloin Zoomiin, milloin Google Meetiin.
Tämä ei enää ole este, sillä kun Teams yhdistetään puhelinverkkoon, voidaan ulkopuolisten kontaktien soittamiin puheluihin vastata Teamsissa. Ulossoiton avulla on mahdollista soittaa myös muille kuin Teams-käyttäjille.
Jokainen käyttäjä saa yritysnumeron, jolla voi soittaa ja vastaanottaa puheluita sekä käyttää muita puheluominaisuuksia samoin kuin tavallisella puhelimella soittaessa.
Microsoft Teams yhdistetään puhelinverkkoon suoralla reitityksellä eli direct routingilla. Myös yrityksen ennestään käytössä olevat lankapuhelinnumerot voidaan siirtää Teams-käyttöön. Puhelut reitittyvät verkkoliikenteen kautta, joka pitää myös mobiilipuhelun laadun korkeana.
Kaikki puhelinvaihteen ominaisuudet Microsoft Teamsiin
Line Carrier Voice for MS Teamsilla voidaan korvata vanha puhelinjärjestelmä ja luoda täysiverinen puhelinvaihde.
Line Carrier Voice for MS Teamsilla voidaan korvata vanha puhelinjärjestelmä ja luoda täysiverinen puhelinvaihde.
Se voi sisältää muun muassa puhelunvälittäjän työkalut, yritysnumeroinnin, puheluiden tallentamisen ja selkeän raportoinnin. Soittoryhmien hallinta ja päivitys Teamsissa on helppoa myös isoissa organisaatioissa.
Teams on monille tuttu sovellus
Yksi Microsoft Teamsin ehdottomista eduista on sen suosio. Teams on käytössä lukemattomissa yrityksissä ympäri maailmaa, ja siksi jo ennestään tuttu suurimalle osalle työntekijöistä.
Aikaa ei kulu uusien sovellusten opetteluun, kun myös ulkoinen viestintä voidaan käsitellä Teamsin kautta.
Sujuvaa työntekoa Teamsilla
Usean eri viestintä- ja vaihdepalvelusovelluksen käytön sijaan kontaktit niin organisaation sisällä kuin ulkona voidaan käsitellä yhdessä näkymässä, mikä omalta osaltaan sujuvoittaa työntekoa ja poistaa pullonkauloja eri työvaiheiden väliltä.
Työn kulku sujuvoituu, kun prosessin vaiheet automatisoidaan Teamsin avulla. MS Teamsin automaattiset tilatiedot mahdollistavat sen, ettei puhelinvaihdetta tarvitse erikseen käynnistää ja sulkea työpäivän aikana, vaan se avautuu töihin tullessa automaattisesti ja sulkeutuu itsestään esimerkiksi palaverien ajaksi.
Paikkariippumaton työ ja globaalia kustannustehokkuutta
Teams mahdollistaa myös paikkariippumattoman työn toimistolla, etänä tai hybridimallissa. Se toimii tietokoneella, tabletilla ja mobiilissa sekä Androidilla että iOSilla. Puheluominaisuudet toimivat kaikissa Teamsin työpöytä- ja mobiiliversioissa.
Microsoft Teams on kustannustehokas ratkaisu myös globaalien organisaatioiden yhteydenpitoon, sillä IP-puheluliikenne laskee ulkomaanpuheluiden kustannuksia. Kansainvälinen monialakonserni Wihuri hyödyntää Line Carrier Voice for MS Teamsia yhteydenpitoon toimipisteidensä välillä yhdeksässä eri maassa.
Skaalautuva Teams-vaihderatkaisu monen kokoiseen yritykseen
Kuten Microsoft Teams, myös Line Carrier Voice for MS Teams skaalautuu monen kokoisen organisaation tarpeisiin. Teamsin avulla voidaan kontakteja hallita niin pienessä tai keskisuuressa kotimaisessa yrityksessä kuin myös globaalisti levittyvässä organisaatiossa, jolla on useita haarakonttoreita.
Mikäli sinua kiinnostaa Teamsin hyödyntäminen entistä laajemmin, ota meihin yhteyttä ja keskustellaan siitä, miten Teamsin liittäminen puhelinverkkoon sopisi sinun tarpeisiisi!
Lue muita blogeja asiakaspalvelusta
-
Miksi vaikeina aikoina ei kannata säästää asiakaspalvelusta?
Vaikeina aikoina ei kannata säästää asiakaspalvelusta, sillä hyvin hoidettu asiakaspalvelu voi auttaa lieventämään vaikeuksia ja kriisejä, joita yritys saattaa kohdata.
-
Microsoft 365 –tilin tietoturvaloukkaus – toimi näin
Oletko kohdannut Microsoft 365 -tilisi tietoturvaloukkauksen? Lue Kyberturvallisuuskeskuksen kokoama ohje, miten toimia tilanteessa, jossa tilisi on vaarantunut.
-
Power BI – raportoinnilla visuaalisempaa dataa asiakaspalvelusi tilasta
Power BI on Microsoftin pilvipohjainen työkalu, joka mahdollistaa liiketoimintatietojen visualisoinnin ja analysoinnin. Sen avulla voit luoda interaktiivisia ja reaaliaikaisia raportteja, jotka tukevat päätöksentekoa ja parantavat asiakaspalvelun suorituskykyä.