Monikanavainen asiakaspalvelu Contact Center järjestelmällä
Monikanavainen asiakaspalvelu on menestyksesi avain. Asiakkaat haluavat saada palvelua helposti ja nopeasti, olivat he sitten yhteydessä yritykseen puhelimessa, sähköpostissa, sosiaalisessa mediassa, tekstiviestillä tai chatissa.
Jos yritykseesi on vaikeaa saada yhteyttä, asiakkaat lähtevät helposti etsimään palvelua muualta.
Monikanavaisen asiakaspalvelun avulla voit kohdata asiakkaasi juuri siinä kanavassa missä he toivovat, ilman viiveitä tai tietokatkoksia.
Tarjoa asiakkaillesi parempi asiakaskokemus monikanavaisuuden avulla!
Miksi monikanavainen asiakaspalvelu kannattaa?
Monikanavaisella asiakaspalvelulla on monia hyötyjä.
- Kehitä asiakaskokemusta
- Tarjoa asiakkaallesi valinnanvaraa ja joustavuutta
- Laajenna asiakaskuntaasi ja tavoita potentiaaliset asiakkaat useissa kanavissa
- Nopeuta ja sujuvoita asiakaspalveluasi
- Varmista, ettet menetä kauppaa muissa palvelukanavissa
Puhelin ja sähköiset palvelukanavat
Line Carrier tarjoaa monikanavaisen asiakaspalvelun ratkaisut lukuisiin eri asiakaspalvelukanaviin:
- Puhelin
- SMS
- Sähköposti
- Chat
- Sosiaalinen media
- WhatsApp Business
- Outbound-soittokampanjat
Monikanavaisen asiakaspalvelun kanavat
Eri asiakaspalvelukanavat palvelevat asiakkaidesi erilaisia tarpeita. Monikanavaisuuden avulla voit huomioida erilaiset asiakasryhmät ja ostopolun vaiheet.
Puhelin sopii nopeaan asiointiin, kun taas sähköposti usein mielletään viralliseksi yhteydenottokanavaksi. Chat sopii mainiosti nopeisiin kysymyksiin, neuvontaan tai esimerkiksi verkkokauppaan.
SMS-viestillä voit lähettää asiakkaillesi esimerkiksi ajanvarausvahvistuksia. WhatsApp Business ja sosiaalinen media mahdollistavat nopean ja reaaliaikaisen viestinnän suoraan asiakkaiden suosimissa palveluissa. Outbound-soittokampanjoilla aktivoit asiakkaasi soittamalla heille.
Asiakkailla on erilaisia mieltymyksiä eri yhteydenottokanavien suhteen, toinen haluaa soittaa, kun toinen puolestaan lähestyy mielummin viestillä. Olennaista on, että pystyt tarjoamaan niitä kanavia, joissa asiakkaasi haluavat, että heitä palvellaan.
Omnichannel-asiakaskokemus
Monikanavaisessa asiakaspalvelussa voit hyödyntää eri palvelukanavien parhaita puolia ja luoda omnichannel-asiakaskokemuksen, jossa yrityksesi on tavoitettavissa saumattomasti kanavasta riippumatta.
Edistyneessä omnichannel-asiakaspalvelussa kaikki asiakaspalvelukanavat on integroitu kokonaisuudeksi, jossa asiakastieto liikkuu sujuvasti kanavien välillä ja asiakas saa yhtenäistä palvelua kanavasta riippumatta.
Omnichannel-asiakaspalvelussa asiakas voi luottaa siihen, että kaikki tarvittavat tiedot ovat käytössä kaikissa palvelutilanteissa ja yrityksen palvelut toimivat samojen periaatteiden mukaisesti kaikissa kanavissa.
Lue artikkeli omnichannel-asiakaskokemuksesta:
Monikanavainen asiakaspalvelu yrityksesi käyttöön
Toimimme kumppaninasi parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen rakentamisessa, tarvitsit sitten asiakaspalvelujärjestelmää, yritysliittymiä tai asiakaspalvelun ammattilaisia.
Line Carrier Contact Center on pilvipohjainen asiakaspalvelujärjestelmä, joka yhdistää kaikki kanavat yhteen helppokäyttöiseen sovellukseen.
Aikaa ei kulu eri kontaktikanavien välillä navigointiin tai asiakastietojen etsimiseen, sillä kaikki kanavat ja kontaktihistoria on helposti saatavilla yhdessä paikassa. Voit yhdistää Contact Centeriin haluamasi lisätoiminnallisuudet ja laajentaa järjestelmää tarpeidesi mukaan.
Mobiilisovellus omnichannel-asiakaspalveluun
OneFeed™ on mobiililaitteessa toimiva monikanavainen viestintäsovellus. Laiteriippumaton ja paikkariippumaton sovellus on helppo tapa aloittaa monikanavainen asiakaspalvelu ilman suuria investointeja.
OneFeed™ kokoaa kaikki yrityksesi kontaktit puhelimelle, padille tai tietokoneelle puhelimesta, sähköpostista, tekstiviestistä, chatista ja WhatsAppista.
Lue lisää asiakaspalvelun kehittämisestä
-
Miksi vaikeina aikoina ei kannata säästää asiakaspalvelusta?
Vaikeina aikoina ei kannata säästää asiakaspalvelusta, sillä hyvin hoidettu asiakaspalvelu voi auttaa lieventämään vaikeuksia ja kriisejä, joita yritys saattaa kohdata.
-
Microsoft 365 –tilin tietoturvaloukkaus – toimi näin
Oletko kohdannut Microsoft 365 -tilisi tietoturvaloukkauksen? Lue Kyberturvallisuuskeskuksen kokoama ohje, miten toimia tilanteessa, jossa tilisi on vaarantunut.
-
Power BI – raportoinnilla visuaalisempaa dataa asiakaspalvelusi tilasta
Power BI on Microsoftin pilvipohjainen työkalu, joka mahdollistaa liiketoimintatietojen visualisoinnin ja analysoinnin. Sen avulla voit luoda interaktiivisia ja reaaliaikaisia raportteja, jotka tukevat päätöksentekoa ja parantavat asiakaspalvelun suorituskykyä.