Toimitimme Wihurille globaalin työympäristön ja modernin puhelinjärjestelmän MS Teamsilla
Wihuri on kauppaa ja teollisuutta harjoittava kansainvälinen suomalainen monialakonserni. Konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 1,9 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 200. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingin Kulosaaressa.
“En olisi uskonut, että IT-projekti voi onnistua näin hyvin. Projekti pysyi hyvin aikataulussa ja budjetissa. Ja yhteistyö Line Carrierin asiantuntijoiden kanssa sujui hyvin. Kehitysideoita ja tarpeita käytiin yhdessä läpi ja Line Carrier reagoi niihin nopeasti”, kertoo Wihurin CIO Juha-Matti Heino.
Lähtötilanteessa Wihurilla oli perinteisempi puhelinjärjestelmä, johon kaivattiin uudempaa teknologiaa ja kustannustehokkuutta. Yrityksessä oli käytössä jo Microsoft Teams ryhmätyösovellus, jota haluttiin hyödyntää tehokkaammin.
Microsoft Teams taipuu puhelinjärjestelmäksi
Ratkaisu löytyi Line Carrier Voice for MS Teams -palvelusta, jonka avulla pystyttiin korvaamaan vanha puhelinjärjestelmä ja luotiin globaali työympäristö koko konsernille. Line Carrier täydensi Teams-ratkaisua omilla pilvipalveluillaan, joista tuotettiin tarvittavat lisäominaisuudet, kuten puhelunvälittäjän työkalut, kansainvälinen numerointi, puheluiden tallentamisen mahdollisuus ja selkeä raportointi.
Halusimme lähteä tähän projektiin vielä melko tuntemattoman yrityksen kanssa, koska meillä oli jo positiivisia kokemuksia konsernin palveluista. Yhteistyömme tulee jatkumaan ja kehittymään Line Carrierin ja koko konsernin kanssa.

Projekti käsitti kaikkiaan 9 maata Euroopassa sekä useita toimipisteitä Suomessa. Pieniä haasteita projektiin toivat tarvittavien tietojen haltuun saaminen eri maiden paikallisoperaattoreilta sekä Covid-19 pandemia, joka muutti väliaikatauluja projektin aikana. Etäpalavereja pidettiin parhaimmillaan yli kymmenen viikossa, jotta pysyttiin aikataulussa ja saatiin usean maan käyttöönotto toteutettua saman viikon aikana.
Käyttöönotot tehtiin myöhään illalla, näin varmistettiin häiriötön toiminta käyttäjille palvelujen yliheiton aikoina.
Yhteydenpitoratkaisut tutusta talosta
Wihuri Oy oli aikaisemmin ulkoistanut vaihteenhoitonsa ja osan tukeaan Line Carrierin sisaryhtiölle, Avaca Oy:lle.
“Halusimme lähteä tähän projektiin vielä melko tuntemattoman yrityksen kanssa, koska meillä oli jo positiivisia kokemuksia konsernin palveluista. Yhteistyömme tulee jatkumaan ja kehittymään Line Carrierin ja koko konsernin kanssa”, kertoo Juha-Matti Heino.
Lue lisää asiakastarinoita
-
Asiakastuen työkalut helpottavat ja tehostavat tukitiimin työtä – Vitec FuturSoftin asiakastarina
Asiakastuen tehtävä on varmistaa, että asiakkaat pysyvät tyytyväisinä. Hyvä asiakaspalvelujärjestelmä tehostaa ja helpottaa tuen työskentelyä.
-
Maksullinen palvelunumero helpottaa asiakaspalvelua ja karsii kuluja – Esportin asiakastarina
Hyvä asiakaspalvelu on Esportille erittäin tärkeää. Asiakaspalvelun sujuvuutta parannettiin hankkimalla 0300-palvelunumero ja siihen IVR-valikko.
-
Parempi asiakaskokemus ja laajempi palvelutarjonta Fingrid Datahub Oy:lle
Fingrid Datahub Oy:n asiakaspalvelun käyttöön tarvittiin tehokas ja nykyaikainen asiakaspalvelujärjestelmä. Ratkaisuksi valikoitui Line Carrier Contact Center.